wtorek, 5 grudnia 2017

Książkowy poradnik prezentowy

Święta zbliżają się wielkimi krokami i pewnie większość z Was poszukuje już idealnych prezentów dla bliskich. Nie wiem jak Wy, ale ja zawsze mam problem z tym, co komuś kupić. Byłabym szczęśliwa mogąc obdarowywać książkami znajomych i rodzinę, ale w ich gronie nie ma książkoholików. Jednak wśród Was na pewno znajdą się tacy, którzy kupują w prezencie książki. Może jeszcze nie wiecie jaką dokładnie lekturę wybrać? Chętnie pomogę w decyzji!

Przedstawię Wam tylko takie książki, które czytałam i recenzowałam na blogu. Recenzja pojawi się po kliknięciu w tytuł. Zaczynamy!





Czytając tę książkę miałam wrażenie, że zagłębiam się we współczesną wersję "Zbrodni i kary" Fiodora Dostojewskiego. W "Tajemnej historii" jest zbrodnia oraz konsekwencje popełnienia jej przez młodych ludzi. To niesamowicie piękna opowieść o przyjaźni, więziach międzyludzkich, wpływie otoczenia (złym i dobrym), oraz następstwach  popełnienia niewybaczalnego czynu. Donna Tartt niezwykle wyrafinowanym językiem opisuje nam wydarzenia, a cudowne metafory dopełniają cały obraz. 
Dla kogo? Dla osób, które cenią piękny język, lubią pomyśleć głębiej nad lekturą i nie boją się grubych tomiszczy.






Pierwsza część Harry'ego Pottera jest szczególnie bliska mojemu sercu. To właśnie od tego tomu rozpoczęła się moja magiczna podróż, której przewodnikiem była sama J.K. Rowling. Autorka stworzyła niesamowity świat pełen magii, wspaniałych bohaterów i fascynujących przygód, a piękne ilustracje autorstwa Jima Kay'a ubarwiają nam chwile spędzone z książką. 
Dla kogo? Dla fanów Harry'ego i nie tylko. To wydanie będzie idealne dla osób, które jeszcze nie czytały żadnej z powieści o młodym czarodzieju, a także dla najmłodszych jako zachęta do czytania w ogóle.







Wanda Rutkiewicz była wybitną polską himalaistką, która spełniała marzenia pokonując własne słabości. Zdobywała najwyższe szczyty świata i zginęła próbując wejść na jeden z nich - Kanczendzongę. Biografia napisana przez Annę Kamińską pozwala głębiej poznać Wandę. Autorka włożyła całe serce w swoją publikację i sprawiła, że książkę chce się czytać. Świetne opisy, ciekawe anegdoty znajomych i rodziny, a także mnóstwo zdjęć to coś godnego uwagi.
Dla kogo? Dla pasjonatów gór oraz pieszych wędrówek, a także dla tych, którym biografie nie są straszne i chętnie poznają życiorysy ważnych polskich postaci.





To powieść o rodzinie, która zamieszkała w opuszczonym na czas zimowy hotelu "Panorama". Wkrótce okazuje się, że budynek jest nawiedzany przez duchy. Stephen King w przejmujący sposób opisał zjawiska paranormalne, morderstwa, a także zachowania bohaterów, na których hotel w jakiś sposób oddziaływał. "Lśnienie" to zdecydowanie moja ulubiona powieść Kinga.
Dla kogo? Dla miłośników dobrych horrorów, które straszą i powodują bezsenność, a także dla osób, które lubią w książkach zdecydowane charaktery.
BONUS: Polecam również audiobooka tej książki z audioteki. W rolę bohaterów wcielili się niesamowici aktorzy, którzy w profesjonalny sposób przekazali emocje związane z wydarzeniami w powieści. Słuchanie audiobooka wywoływało u mnie gęsią skórkę. Kliknijcie link, a zobaczycie "Making of" z tworzenia słuchowiska.






Pierwsza część mojej ulubionej serii. To thriller prawniczy, którego główną bohaterką jest wspaniała Joanna Chyłka - prawniczka, która lubi rządzić, jeździ BMW X5, uwielbia mięso i strzela ciętymi ripostami na prawo i lewo. W sprawie brutalnych morderstw pomaga jej aplikant - Kordian Oryński. Duet, który razem stworzyli jest rewelacyjny. Oprócz tego w książce dzieje się tyle, że nie ma mowy o nudzie. Tajemnica, jaką owiana jest cała sprawa dodatkowo podnosi napięcie. Plus za to, że Remigiusz Mróz akcję powieści osadził w Polsce, a przede wszystkim w Warszawie.
Dla kogo? Dla osób, które lubią thrillery lub kryminały, cenią szybką akcję, przepadają za zdecydowanymi i wyraźnie zarysowanymi bohaterami oraz najczęściej sięgają po serie książkowe.






Od razu zaznaczę, że ta książka nie ma nic wspólnego z religią. To mieszanka romansu i obyczajówki z wątkiem paranormalnym i kryminalnym. Wzruszająca opowieść o miłości, śmierci, tęsknocie i radości. Opowiada o losach dwójki młodych ludzi, których życie nie ułożyło się tak, jakby tego chcieli. Miłość czasem potrafi ranić i Georgia oraz Mojżesz przekonali się o tym. Atutem książki oprócz pomysłu na fabułę, jest narracja z dwóch punktów widzenia. Sprawiła, że powieść stała się jeszcze ciekawsza.
Dla kogo? Dla romantyków, choć ta książka nie jest całkowicie romansem. Spodoba się również osobom, które chętnie czytają różne gatunki książek, ponieważ w "Prawie Mojżesza" jest parę splecionych w spójną całość.





Pierwsza część trylogii niemieckiej pisarki, której główną bohaterką jest Liv. Dziewczynka pewnego dnia odkrywa, że jej sny stały się bardzo dziwne. Dodatkowo widzi w nich osoby ze swojej szkoły, które zdaje się wiedzą o niej coraz więcej. To świetna powieść, którą czyta się bardzo szybko. Humor, tajemnica, szkolne perypetie, uroczy bohaterowie i magiczne sny to coś, co bardzo mi się podobało.
Dla kogo? Dla dzieci i młodzieży, którzy lubią magię i przygody, a także dla okładkowych sroczek. 




Pamiętajcie, że to MOJE opinie i nie musicie się zgadzać z przedstawionymi propozycjami! :) Ja na pewno podarowałabym komuś jedną z tych książek, bo absolutnie są warte uwagi. Dodatkowo dorzuciłabym zakładki i książkową torbę 

A Wy co zaproponowalibyście na prezent? Dajcie znać, na pewno komuś przydadzą się Wasze pomysły!

10 komentarzy:

  1. Z zaprezentowanych tytułów czytałam tylko Prawo Mojżesza i bardzo mi się ta książka podobała.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Prawo Mojżesza" jest urocze :D Ale "Leśnienie" mam i osobiście baaardzo go nie lubię.
    Ja na prezenty lubię wybierać ładne książki, tak po prostu. Np. "Diunę" Herberta w wydaniu z Rebisu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O szkoda :( Do tej pory nie spotkałam się z negatywną opinią na temat tej książki :/
      W sumie (jak dla mnie) zaprezentowałam ładne książki :D Może "Lśnienie" i "Kasacja" nie są najwspanialej wydane, ale pozostałe są śliczne :D Mam na półce i cieszą oko ^^ Muszę sprawdzić tę "Diunę" :)
      Buziaki! :*

      Usuń
  3. Ja zaproponowałabym np. biografię Gołasia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy post, niestety ja w swoim otoczeniu również nie mam komu kupić książki w prezencie bo brak w tym gronie książkoholików ( oprócz mnie :D )Z Twojej listy czytałam już Kasację i Lśnienie i obie bardzo lubię. Harry'ego też już mam :D A z reszty nic do mnie nie przemawia :D

    Pozdrawiam ciepło
    https://mieszkajaca-miedzy-literami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Każda z tych pozycji byłaby dla mnie świetnym prezentem! :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwsza książka mnie bardzo zainteresowała i chciałabym ją przeczytać. :)
    Oo Silver. :D
    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
  7. Lśnienie na zimę jest idealne!

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam żadnej z nich, jednak "SILVER. PIERWSZA KSIĘGA SNÓW" brzmi bardzo interesująco :) U mnie też wśród znajomych mało jest książkoholików, jednak ja na pewno ucieszyłabym się książce w prezencie. Rok temu na święta sprawiłam sobie prezent i kupiłam masę książek na wyprzedaży.

    OdpowiedzUsuń