niedziela, 17 lipca 2016

DIY Mapa Huncwotów + Zakładki do książek

Witajcie czarodzieje i czarodziejki! 


Cieszę się, że tak miło przyjmujecie moją serię "Zrób to sam". W związku z tym, że jestem w trakcie czytania cyklu o Harrym Potterze, a w telewizji co tydzień ukazują się filmy o tym młodym czarodzieju, chciałabym Wam przedstawić mój pomysł na zakładki, a także Mapę Huncwotów. Mapę robiłam trochę wzorując się na tym, jak robiły ją osoby z zagranicy. Jednak nie byłabym sobą, gdym i tak nie zrobiła jej po swojemu. Co z tego wyszło? Zobaczcie!



Mapa Huncwotów

Potrzebne materiały:
  • blok techniczny biały
  • drukarka
  • taśma samoprzylepna
  • nożyczki
  • czarny cienkopis lub długopis
  • ołówek
  • linijka
  • herbata bardzo mocna
  • płaskie naczynie

Na początku wydrukujcie Mapę Huncwotów. Znajdziecie ją tutaj. Kolejnym krokiem jest obcięcie niepotrzebnych kawałków papieru. Możecie sobie przy tym pomóc ołówkiem i linijką, rysując pomocnicze linie.





Kartki włóżcie do płaskiego naczynia i zalejcie herbatą. Nie trzeba jej dużo, wystarczy tyle, aby kartki się zafarbowały. Po chwili wyciągnijcie kartki i przełóżcie je na płaską powierzchnie. Teraz nadszedł czas, aby wysuszyć części mapy. Użyjcie do tego suszarki, kaloryfera lub piekarnika. Ja swoje kartki suszyłam suszarką, i zajęło mi to parę minut.



Wysuszone kartki włóżcie pod coś ciężkiego, np. stos książek, aby się wyprostowały.





Kartki zegnijcie w miejscach, gdzie widzicie, że zgięcia powinny być. Jeżeli nie jesteście pewni, to lepiej z tym poczekajcie. Następnie taśmą samoprzylepną sklejcie od tyłu części mapy, pamiętając o tym, aby wszystko było równo.


Sklejoną mapę musicie wyginać w harmonijkę, wzorując się na zdjęciu obok.






Jeżeli mapa nie jest równa, możecie podrównać ją nożyczkami. Gotowe!







Zakładka z Harrego Pottera

Potrzebne materiały
  • blok techniczny biały
  • drukarka
  • taśma dwustronna
  • czarny cienkopis
  • ołówek
  • nożyczki
  • linijka
  • herbata bardzo mocna
  • sznureczek
  • dziurkacz


Najpierw pobierzcie stąd czcionkę a'la Harry Potter i zainstalujcie ją. Wejdźcie w Microsoft Word i znajdźcie nową czcionkę.  Napiszcie tekst w postaci ulubionych cytatów z książek o Harrym Potterze. Zostawcie miejsce, ponieważ po wydrukowaniu, będzie się tworzyć na tej kartce nasza zakładka. Wyszukajcie również obrazki domów w Hogwarcie oraz herbu szkoły i wydrukujcie je. Za pomocą ołówka i linijki narysujcie kształt zakładki.

Wytnijcie zakładkę. Aby była sztywniejsza możecie przykleić taśmą dwustronną drugą kartkę. Dziurkaczem wytnijcie mały otwór. Kolejnym krokiem jest zalanie zakładki herbatą, tak jak w przypadku Mapy Huncwotów. Po wyschnięciu zakładki włóżcie ją pod coś ciężkiego. 



Napisy na zakładce mogą wyblaknąć, więc czarnym cienkopisem lub długopisem poprawcie je. Przyklejcie godło Hogwartu i swojego ulubionego domu. Przywiążcie sznureczek. Możecie również tak jak ja narysować jakiś symbol Harrego Pottera. Gotowe!











I jak Wam się podobają zakładki i Mapa Huncwotów ? Koniecznie napiszcie o tym w komentarzu!

Pozdrawiam,
Cynthia Ann

24 komentarze:

  1. Zakładki są super! Gdybym nie była tak leniwa, pewnie bym je zrobiła, haha. Mam nadzieję, że kiedyś się do tego zabiorę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to ja również mam nadzieję, że kiedyś się do tego zabierzesz :D
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Świetne zakładki. Zrobię, gdy tyko znajdę chwilę czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł z mapą, która w internecie kosztuje fortunę. Ten domowy sposób jest zdecydowanie tańszy i na pewno daje mnóstwo satysfakcji po skończeniu :D Zakładki też są genialne ^^ Myślę, że u jakiegokolwiek Potterhead każdy kolejny fanowski gadżet wywołuje banana na twarzy. Sama z resztą uwielbiam książkowe gadżety, a z racji, że mamy wakacje to pewnie niedługo zrobię zakładkę według Twojego pomysłu, bo umieram z nudów :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, te mapy są bardzo drogie a przecież niewiele potrzeba do ich zrobienia ;) No i później banan na twarzy rzeczywiście się pojawia :D
      Super, że je zrobisz! :D
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Mapę już mam, kilka różdżek (zwykłe patyki nazbierałam) to teraz zakładka i szata i do Hogwartu!
    Super pomysły na zakładki, ostatnio mam wenę twórcza więc wykonam!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja różdżki jeszcze nie mam, ale na pewno kiedyś ją wykonam :D
      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Genialne! Ta pierwsza jest super. Jednak brak tuszu w drukarce :/ Mogę sobie sama zrobić tą drugą, kiedyś robiłam herbatą takie okładki na zeszyty z cytatami z HP, nawet koleżankom.
    Pozdrawiam!
    https://loony-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie to musiało wyglądać *.*
      Dziękuję i pozdrawiam!

      Usuń
  6. Wspaniały pomysł! Nie widziałam nigdy takiego moczenia w herbacie i efektu, jaki to daje ☺ Muszę spróbować zrobić taką piękną zakładkę:)
    Pozdrawiam cieplutko
    Dominika z booksofsouls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, moczenie w herbacie lub kawie daje niesamowity efekt :D Można w ten sposób postarzać kartki :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Nareszcie będę mogła mieć mapę huncwotów!!! Gratuluję świetnego pomysłu i nie pozostaje mi nic innego jak zacząć drukować.
    Pozdrawiam

    http://bookanda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. OMG! Jak ja mogłam ominąć tak cudowny wpis?! Muszę koniecznie zrobić swoją mapę i zakładki *.* Wyglądają bosko!

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz, musisz bo to obowiązkowe gadżety każdego Potteromaniaka :D
      Dziękuję bardzo i pozdrawiam! ;*

      Usuń
  9. Jakie genialne! Może i ja się skuszę żeby sobie zrobić.:D

    OdpowiedzUsuń
  10. No to mnie zainspirowałaś, już wiem co robię wieczorem ;) świetny pomysł
    http://the-book-huntress-reviews.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie to jest cudowne. Uwielbiam takie małe, (nie)zwykłe rzeczy. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. jejku kocham Harrego a te zakładki i mapa są cudowne ! niewiarygodne, że można je zrobić samodzielnie :)!

    pozdrawiam serdecznie :)
    kasiaxczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że można i zachęcam do tego! :)
      Dziękuję za cudowne słowa ;*
      Pozdrawiam!

      Usuń