wtorek, 7 czerwca 2016

"Harry Potter i Komnata Tajemnic" J.K. Rowling

Tytuł: Harry Potter i Komnata Tajemnic
Tytuł oryginału: Harry Potter and the Chamber of Secrets
Autor: J.K. Rowling
Seria/cykl: Harry Potter
Data premiery: 1998
Wydawnictwo: Media Rodzina
Liczba stron: 366

Harry musi zmierzyć się z przerażającym potworem z komnaty tajemnic na zamku Hogwart. Otworzyć tę komnatę mógł jedynie prawowity dziedzic Slytherina, a wskutek nieszczęśliwego zbiegu okoliczności podejrzenie pada na Harry'ego. W dodatku jeden z najbliższych przyjaciół bohatera znajduje się w śmiertelnym niebezpieczeństwie.


Oto moje kolejne spotkanie z Harrym Potterem. Wiem, że książki o tym młodym czarodzieju się kocha albo nienawidzi, jednak ja zaliczam się do pierwszej grupy. Uwielbiam, gdy czytając te książki przenoszę się do magicznego świata. Niestety, później bardzo ciężko mi wrócić do rzeczywistości i przez parę kolejnych dni mówię ciągle o Hogwarcie. I tak, mam 19 lat, ale według mnie nie ma żadnych ograniczeń wiekowych do czytania książek o Harrym. Ale może przejdźmy do mojej opinii o "Harrym Potterze i Komnacie Tajemnic".


 "-Przy stole nauczycielskim jest puste miejsce... Gdzie jest Snape?(...)- Może jest chory! - szepnął Ron z nadzieją. - Może sam odszedł - mruknął Harry - bo znowu nie dali mu obrony przed czarną magią! - Albo może go wylali! - zawołał Ron. - Przecież nikt go nie znosi, więc... - A może - rozległ się lodowaty głos tuż za nimi - czeka, żeby usłyszeć, dlaczego wy dwaj nie przyjechaliście pociągiem razem z innymi."

Po roku nauki w Hogwarcie Harry wraca na wakacje do Dursley'ów. Tam jednak magiczny świat, którego jest częścią, nie daje o sobie zapomnieć. Do pokoju chłopca przybywa tajemnicza postać i ostrzega go o tym, że niedługo na zamku wydarzą się straszliwe rzeczy. Aby się upewnić, że chłopiec nie wróci do Hogwartu postać używa magii na mugolach, którzy przyszli do Dursley'ów w gościnę, a przez to dzieją się bardzo nieprzyjemne zdarzenia. Harry pomimo wszystko chce wrócić do szkoły, ponieważ wie, że to jest jego miejsce i ma tam przyjaciół. Już podczas kompletowania wyprawki szkolnej wydarzają się różne, dziwne rzeczy, które będą miały wpływ na losy Harrego. Co się wydarzy ? Czy Harry dowie się czegoś nowego o przeszłości jego przyjaciół i wrogów ?

"Harry Potter i Komnata Tajemnic" to książka, która stylem bardzo przypomina pierwszą część. Jest tak samo lekka w odbiorze a świat, który stworzyła J.K. Rowling jest świetnie wykreowany. Każda rzecz, miejsce i postać w książce jest tak dokładnie opisana, że nie ma się problemu z wyobrażeniem sobie ich. Na pewno bardzo w tym pomoże obejrzenie filmu. Ja film oglądałam wiele razy i czytając rozdziały miałam przed oczami sceny z filmu. Oczywiście nie mogę zapomnieć o tym, że z książki dowiemy się o wiele więcej o przeszłości bohaterów a także o innych rzeczach, ponieważ niektóre wątki zostały pominięte w filmie. Znowu wspomnę o "Krótkim poradniku dla dociekliwych", który znajduje się na końcu lektury. To genialne rozwiązanie i jeżeli coś jest dla nas niezrozumiałe, możemy sprawdzić co jest napisane o tym w poradniku. 

"Wiesz co, gdybyś jeszcze trochę wolniej myślał, to zacząłbyś się cofać."

Podsumowując moją pisemną paplaninę, chciałabym zachęcić wszystkich i każdego z osobna do przeczytania kontynuacji serii o Harrym. Myślę, że książki te są bardzo pouczające, ale nie ma mowy przy nich o nudzie. Ja osobiście uwielbiam świat Pottera i nie mogę się doczekać tego, aż sięgnę po kolejne tomy. A jeżeli czytaliście tę część to podzielcie się swoimi opiniami. Jestem bardzo ciekawa ilu zwolenników i ilu przeciwników Harrego dotarło tu do mnie na bloga.

10/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz