sobota, 19 listopada 2016

DIY Zakładka Kłapouchy




Tak jak co miesiąc, dziś przychodzę do Was z nowym pomysłem "Zrób to sam". Cieszę się, że każdy post tego typu przyjmujecie z ogromnym entuzjazmem - to dla mnie duża motywacja. Chyba już wiecie, że uwielbiam bajki Disney'a. Kojarzą mi się z cudownym i zwariowanym dzieciństwem. Jedną z moich ulubionych bajek jest "Kubuś Puchatek", a ukochaną postacią jest Kłapouchy. Postanowiłam wykonać zakładkę z tym sympatycznym osiołkiem, która wbrew pozorom nie jest taka trudna do wykonania. No to co? Zaczynajmy!



Potrzebne materiały:

  • blok techniczny kolorowy
  • blok techniczny biały
  • nożyczki
  • klej lub taśma dwustronna i samoprzylepna
  • linijkaw
  • ołówek
  • kredki
  • cienkopisy
  • cyrkiel lub mała szklanka
  • wydrukowana kolorowanka z Kłapouchym


Wydrukowaną kolorowankę wycinamy. Następnie dzielimy ją tak, jak zaprezentowałam na zdjęciu. Z wybranego przez siebie koloru kartki bloku wycinamy prostokątną zakładkę o wymiarach 14,5 x 5 cm. Za pomocą cyrkla lub szklanki rysujemy okrągłe brzegi. Ja zrobiłam to dopiero później, ale Wy możecie już w tym momencie. 




Każdy element osiołka odrysowujemy na kolorowej kartce. Następnie wycinamy i składamy w całość. Kolejnym krokiem jest pokolorowanie i zaznaczenie konturów Kłapouchego. Można ten krok pominąć. Tak jak widzicie nie użyłam wszystkich elementów osiołka. Te które mi się przydały sklejam ze sobą od tyłu, aby łatwiej było mi przykleić postać do zakładki. Zależało mi na tym, aby wyglądało na to, że Kłapouchy jest z tyłu zakładki, więc nie widać mu brzuszka. Zakładka prawie gotowa. Jeszcze tylko cytat związany z bohaterem, napisany cienkopisem.




I jak wam się podoba taka zakładka? Mam nadzieję, że spróbujecie zrobić taką lub podobną. Pamiętajcie, że jeżeli czegoś się bardzo chce, to dzięki ciężkiej pracy można to osiągnąć. Próbujcie, aż w końcu uda się zrobić taką zakładeczkę. 


Pozdrawiam,

74 komentarze:

  1. Cudna ta zakładka. Szkoda, że u mnie za grosz zdolności manualnych. Może wykonujesz takie zakładki na zamówienie czy coś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Niestety, ze względu na brak wolnego czasu nie robię zakładek na zamówienie :( Zbliżające się egzaminy zawodowe i matura dają się we znaki :/

      Usuń
  2. Jaka cudowna zakładka! Chyba zrobię ją mojej młodszej siostrze na święta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł! I myślę, że byłby to trafny prezent, w końcu kto nie lubi Kłapouchego :D

      Usuń
  3. Na pewno wykonam! Ostatnimi czasy nosiłam się z zamiarem zrobienia zakładki własnoręcznie, jednak jako osoba, której poskąpiono zdolności manualnych nie wiedziałam nawet jak się za to zabrać, dzięki Tobie to się zmieniło! Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Bardzo się cieszę, że pomysł się spodobał, tym bardziej, że zamierzasz wykonać taką zakładkę :D
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Jest przepiękna!! ♥♥
    Koniecznie muszę taką zrobić! Kupię tylko materiały i zabieram się do roboty, bo z taką zakładką to aż się chcę czytać i może dzięki temu w końcu przezwycięża mojego kaca :D
    Już się nie mogę doczekać kolejnego DIY!

    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! ;* W sumie to użyłam łatwo dostępnych materiałów, więc na pewno nie będziesz miała problemu z ich kupieniem :D
      Kac książkowy to zmora każdego czytelnika. Mam nadzieję, że uda Ci się go przezwyciężyć! ;*
      Buziaki! <3

      Usuń
  5. Jaka śliczna!
    Gdyby nie to, że nie mam talentu do takich rzeczy i nie lubię ich robić, zrobiłabym taką.
    Pozdrawiam
    Biblioteka Tajemnic

    OdpowiedzUsuń
  6. jejku no zakochałam się w tym! Bardzo fajny post i pomysł na zakładkę!

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowna! <3 Jak będę miała chwilę wolnego czasu na pewno taką sobie zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to am nadzieję, że znajdziesz tą chwilę wolnego czasu :D To świetny sposób na odpoczynek :)

      Usuń
  8. Jejku! <3 Przepiękna! Co ja bym zrobiła bez tych Twoich DIY? Z niecierpliwością czekam na kolejne posty!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to jeszcze nie ma pomysłu na kolejny post, ale u mnie to jest tak, że pomysł wpada mi nagle do głowy :D
      Bardzo dziękuję! ;*

      Usuń
  9. przesłodka! uwielbiam takie gadżety samodzielnie wykonane, ale z roku na rok mam mniej czasu, mniej chęci, mniej cierpliwości... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda :/ Ale może jednak kiedyś uda Ci się zrobić taką zakładkę ;)
      Pozdrawiam! ;*

      Usuń
  10. Jak dla mnie to super pomysł. Lubię takie kreatywne zakładki do książek. Są takie ładne i kolorowe. Gratuluję pomysłu :)
    take-a-pencil-and-draw-world-of-race.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam Koh i noor, mam z tej firmy ołówki i kredki ;)
    Lubię sama robić zakładki, ale ubóstwiam akwarelę do tej techniki ;)
    Pozdrawiam!
    Fan of books, Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koh-i-noor to genialna firma :D
      Akwareli jeszcze nie używałam, ale kiedyś spróbuję ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo śliczna zakładka, super ci wyszła! Aż sama zapragnęłam mieć taką. Chyba sobie taką wykonam! :)

      Pozdrawiam,
      Book Prisoner! :)

      Usuń
    2. Nie chyba tylko na pewno musisz taką wykonać :D

      Usuń
    3. Zresztą to nic trudnego :D Postępuj za wskazówkami i będzie idealnie ^^
      Pozdrawiam!

      Usuń
  13. Ale słodka zakładka! Może się pokuszę na zrobienie jej :P
    I czyżby to II tom "Silver" na pierwszym zdjęciu?

    Pozdrawiam, seekerofthebooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dokładnie :D Jeszcze jej nie czytałam, bo czekam na pierwszą część, która ma przyjść lada dzień ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  14. Cudowny! Też bym takiego zrobiła, ale niestety nie mam takich manualnych zdolności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj! Przy odrobinie chęci i cierpliwości na pewno się uda :D

      Usuń
  15. Zakładka przeurocza, chętnie zrobię taką sama! <3
    Pozdrawiam!
    http://sunny-snowflake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Ta zakładka jest baardzo urocza. <33 ♥

    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
  17. Pięknie wyszło :) Uwielbiam wszelkie zakładki, dlatego dziękuję za ten post :) Z pewnością się przyda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Mam nadzieję, że taką zrobisz ;D

      Usuń
  18. Zakochałam się w tej zakładce. Jest przepiękna!

    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękna i naprawdę pomysłowa zakładka! :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że pomysł się spodobał :) O to właśnie chodziło! :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  20. O kurczę! Zakładka jest przeurocza!
    I chociaż jej wykonanie jest naprawdę prosto i tak pewnie bym coś zepsuła z moim "talentem artystycznym", hihihi ;)
    Pozdrawiam,
    Ola aka Zaczytana Iadala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam :D Spróbuj zrobić to przekonasz się, że nic nie zepsujesz :D
      Pozdrawiam! ;*

      Usuń
  21. Prześliczna :o W ogóle nie wygląda na ręcznie robioną :o Boska! Dodaję post do ulubionych i już wiem, co będę robić w weekend :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo bardzo dziękuję! Sekret tkwi w tym, żeby przyłożyć się w cieniowaniu :D To nadaje postaci głębi i prawdziwości ^^
      Pozdrawiam! ;*

      Usuń
  22. Kłapouchy! To zdecydowanie także moja ulubiona postać i aż nabrałam ochoty na zrobienie sobie takie zakładki, tym bardziej, że nie jest to takie trudne. Tak więc dzięki za inspirację!
    Pozdrawiam i dodaję do obserwowanych,
    BOOK MOORNING

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co :D Bardzo się cieszę, że mój post się przyda :D
      Pozdrawiam!

      Usuń
  23. Jejku, jaka urocza zakładka! Gdybym miała chociaż trochę talentu artystycznego, to sama chętnie spróbowałabym taką zrobić. Niestety jak narazie robienie zakładek marnie mi wychodzi i muszę zachwycić się kupnymi ;P
    Pozdrawiam
    Moment Of Dreams ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj! To naprawdę nic trudnego! :D
      Jest mi bardzo miło, że zakładka Ci się spodobała ^^
      Pozdrawiam!

      Usuń
  24. Zakładka naprawdę ładnie Ci wyszła. Ja jednak wolę te prostsze sposoby i zrobić zwykłą prostokątna zakładkę. Oczywiście ładnie ją przyozdobię, napiszę jakiś fajny cytat. Mnie się podoba. A zresztą wielkiego talentu artystycznego też nie mam. :(
    Pozdrawiam!
    http://magia-ksiazek-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prostokątne też są ładne :D Ja jednak staram się pokazać różne formy robienia zakładek i stąd pomysł na okrągłe brzegi :D
      Pozdrawiam! ^^

      Usuń
  25. Cudna zakładka, ale niewątpliwie wymaga czasu... A ja go akurat nie mam obecnie :(

    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Niestety, ta zakładka wymaga czasu i cierpliwości. Ale jak tylko znajdziesz czas, to spróbuj zrobić :) Satysfakcja gwarantowana! ^^
      Pozdrawiam!

      Usuń
  26. Wow! Cudna okładka! Narobiłaś mi chęci na sprawienie sobie takiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to teraz nic, tylko wziąć się do pracy! :D
      Dziękuję i pozdrawiam!

      Usuń
  27. Super pomysł, może kiedyś zrobię podobną z młodszą siostrą:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że zaangażowanie rodziny do zabawy przy zakładce to świetny pomysł! :D
      Pozdrawiam!

      Usuń
  28. Muszę taką zrobić! Świetna :)


    Zapraszam-Mój blog
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam bawić się w handmade. Urocza zakładka!

    OdpowiedzUsuń
  30. Śliczna ta zakładka! <3 Ja niestety nie mam i czasu, i zdolności do takich rzeczy. ;)
    Pozdrawiam! ;)
    I zapraszam do siebie http://zaczytana-w-herbatkach.blogspot.com ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam. Spróbować zawsze warto :D Może okaże się, że jednak zdolności są :D

      Usuń
  31. Cudna! Z chęcią bym taką zrobiła, tylko muszę się wyposażyć w kolorowy blok techniczny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie biegnij do sklepu, kup blok i rób zakładkę! :D
      Pozdrawiam!

      Usuń
  32. Przeurocza <3 Może jak podrzucę pomysł siostrze to mi taką zrobi? Bo ja sama prędzej własne palce sobie skleję XD
    http://drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może spróbuj zrobić taką zakładkę razem z siostrą :D Na pewno będziecie mieć razem duży ubaw ^^
      Pozdrawiam!

      Usuń
  33. Też uwielbiam Kłapouchego ! Taka zakładka to istny skarb z pewnością wykonam ją sama. Kocham bajki Disneya i będę musiała pomyśleć też nad innymi postaciami :D
    Pozdrawiam :D
    http://books-world-come-in.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie w taki sposób można zrobić zakładki również z innymi postaciami :D Pewnie też kiedyś pokombinuję :)
      Pozdrawiam! ^^

      Usuń
  34. Śliczna ja robiłam ale inne bo do takich nie miałam szablonu. Najlepsze zakładki to własnoręcznie zrobione zakładki
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję!
      Uważam dokładnie tak samo jak Ty :D Jak zrobi się samemu zakładkę, to później ma się ogromną satysfakcję :)
      Pozdrawiam!

      Usuń