sobota, 17 marca 2018

"Testament" Remigiusz Mróz

Tytuł: Testament
Tytuł oryginału: -
Autor: Remigiusz Mróz
Seria/cykl: Joanna Chyłka (tom 7)
Data premiery: 14.03.2018
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Liczba stron: 536


Znany warszawski ginekolog niespodziewanie otrzymuje ogromny spadek od jednej ze swoich pacjentek, choć przyjął ją w gabinecie tylko raz. W skład masy spadkowej wchodzi zapuszczona nieruchomość, która lata temu po reprywatyzacji stała się własnością kobiety. Kiedy lekarz jedzie na miejsce, czeka go kolejne zaskoczenie – odnajduje zwłoki w stanie zaawansowanego rozkładu, a niedługo potem ginekologiem interesuje się policja, gotowa aresztować go za przestępstwo. Lekarz chce, by reprezentowała go Joanna Chyłka, która jakiś czas temu była jego pacjentką. Mecenas waha się, jest bowiem zaabsorbowana obroną kogoś innego. Kiedy jednak okazuje się, że ginekolog może pomóc w wyciągnięciu tej osoby z więzienia, natychmiast się zgadza. Nie wie, jak wiele sekretów drzemie w rodzinnej przeszłości spadkodawczyni…

BEZ SPOJLERÓW

"- Proces trwałby w najlepsze przez rok może dłużej.
- Ani chybi - przyznała. - A ty do tego czasu przeniósłbyś się z Rakowieckiej na Powązki.
- Realna możliwość.
- O tak. Na tyle, że wymyśliłam już nawet, jak sprawić, żeby twój grób odwiedzali jacyś ludzie.
Kordian uniósł brwi.
- Darmowy hotspot w mogile - oznajmiła. - Ściągnąłbyś w ten sposób wszystkich szukających darmowego wi-fi."


Tak długo czekałam na tę książkę! Im bliżej był dzień premiery, tym bardziej byłam podekscytowana. Wyobrażałam sobie przeróżne scenariusze, ale wiedziałam jedno - Remigiusz Mróz na pewno zaskoczy mnie czymś, czego nie podejrzewałabym. Gdy w końcu przyszła do mnie paczuszka z powieścią, to zaczęłam skakać z radości. Zdarzyło Wam się płakać na widok książki? Ja nie będę kłamać - popłakałam się na widok "Testamentu". Najważniejsze są jednak moje emocje po zakończeniu lektury. Czy jestem usatysfakcjonowana?

W wielu przypadkach opis z tyłu książki nie jest adekwatny do jej wnętrza, ale tutaj trafiono w punkt. Joanna Chyłka ma przed sobą bardzo trudną sprawę, a dodatkowo musi zmierzyć się z osobistymi problemami. Kogo stara się wyciągnąć z więzienia? Przyznam Wam, że miałam nadzieję na taki obrót spraw i jestem zadowolona. W "Testamencie" pojawiają się  także upiory z przeszłości, a ich powrót spowodował przyśpieszenie mojego serca. Cały czas trzymałam kciuki za bohaterów, aby poradzili sobie z trudną sytuacją, w jakiej się znaleźli. Sprawa obrony Rafała Kranza jest bardziej skomplikowana, niż by się wydawało. Co rusz pojawiają się nowe poszlaki, które odkrywają nowe fakty i pokazują ile osób zamieszanych jest w całą sytuację. Dodatkowo było parę momentów, przy których otwierałam szeroko oczy z przerażenia. Jestem pewna, że będziecie robić dokładnie to samo.

Jeżeli chodzi o bohaterów, to pod względem osobowości zmieniają się z tomu na tom. Ma na to wpływ przede wszystkim poprawiony warsztat pisarski Remigiusza Mroza. Bardzo się cieszę, że pisarz jeszcze bardziej skupia się na psychice postaci, dzięki czemu możemy je bardziej zrozumieć i poznać. Chyłka nie jest już dokładnie tą samą kobietą, którą poznaliśmy na początku serii. Wiele sytuacji wpłynęło na jej osobę i ukształtowało ją. Na lepsze? Na gorsze? Wybieram pierwszą odpowiedź, zdecydowanie. A co z Kordianem? W końcu z czystym sumieniem mogę przyznać, że bardzo polubiłam tego bohatera i zżyłam się z nim tak samo, jak z Joanną. Stał się dojrzałym mężczyzną i można to zaobserwować w jego relacji z Chyłką, która obrała pewną drogę. Jestem z niej zadowolona i ciekawi mnie, jak potoczy się wszystko dalej.

Bardzo podoba mi się to, że pisarz przemyca do serii o Joannie Chyłce różne piosenki. Prawniczka jest wielką fanką Iron Maiden (podobnie jak ja) i często można spotkać nawiązania do zespołu. Polecam włączyć daną piosenkę, gdy jest podany jej tytuł. To sprawia, że możemy jeszcze bardziej wczuć się w klimat, jaki tworzy wokół siebie Chyłka. Dodatkową niespodzianką było dla mnie pojawienie się utworu "Poison" amerykańskiego wokalisty - Alice Cooper'a. Uwielbiam go i uważam, że pojawił się w świetnym momencie! Pan Mróz cudownie to wymyślił i według mnie idealnie pasuje do charakteru Chyłki. O co chodzi? Będziecie zaskoczeni!

Tym razem zakończenie jest inne, niż w pozostałych tomach. Wiele osób skarżyło się, że chciałoby chociaż raz pozytywny finał książki o Chyłce i Zordonie. Nie mogę napisać, że jest tak jakbym chciała, bo autor napisał końcówkę po swojemu. Na szczęście uwzględnił prośbę czytelników. Takiego zakończenia się nie spodziewałam! Jestem usatysfakcjonowana, mimo że czuję niedosyt. Nie obawiajcie się jednak moich słów, ponieważ przy każdej części go czuję. Najchętniej od razu zaczęłabym czytać kolejny tom, ale niestety będę musiała na niego poczekać (podejrzewam, że parę miesięcy). Czy to oznacza, że będzie 8 tom o Joannie Chyłce? Tak!



Wiem, że duża część z Was jeszcze nie czytała serii z bezkonkurencyjną prawniczką Joanną Chyłką i aplikantem Kordianem Oryńskim. Musicie więc to nadrobić! Czas przy książkach Remigiusza Mroza płynie bardzo szybko i nawet nie zauważycie kiedy zaczniecie czytać posłowie. Pamiętajcie również, żeby czytać te książki po kolei! Nie słuchajcie osób, które twierdzą inaczej. Jak dla mnie powieści o Chyłce powinny być jeszcze obszerniejsze, a seria niech trwa wiecznie! Kocham ją całym sercem i zazdroszczę tym z Was, którzy są na jej początku. Natomiast jeżeli macie za sobą "Oskarżenie" i nie wiecie, czy sięgnąć po "Testament", piszę prosto z serca - nie zastanawiajcie się i czytajcie! 



55 komentarzy:

  1. Jakoś nie mogę się zdecydować na książki Mroza, rzucają mi się często w oczy, ale jeszcze nie odważyłam się po nie sięgnąć. Twoja recenzja z pewnością sprawiła, że będę patrzeć na nie bardziej przychylnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zauważyłam, że czym głośniej o Remigiuszu, tym mniej chętnie ludzie sięgają po jego książki :( I w tym przypadku wszechobecna reklama jego twórczości wpływa negatywnie na obraz jego osoby... A szkoda, bo Mróz pisze bardzo dobrze :) Także spróbuj się odważyć i przeczytać chociaż jedną powieść :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Fajnie, że kolejny tom jest na takim dobrym poziomie. :D Ja już się pogubiłam, na którym skończyłam ostatnio. xd
    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to ja nie gubię się, bo każdą książkę Remka czytam od razu ^^
      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Dużo się słyszy o książkach Mroza. Sama jeszcze żadnej nie czytałam, ale takie pozytywne recenzje sprawiają, że mam coraz większą ochotę na jedną z nich. :-)
    Pozdrawiam cieplutko
    https://niezdecydowana-nastolatka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro czujesz się zachęcona, to skorzystaj z tego i przeczytaj jakąś powieść Mroza :D Polecam przede wszystkim serię z Chyłką i serię z Forstem ^^
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Już nie mogę się doczekać, kiedy w moje łapki trafi "Testament". Te kilka miesięcy, które minęły od przeczytania "Oskarżenia" ciągnęły się niemiłosiernie długo i mimo, że byłam trochę zawiedziona tym tomem to i tak liczę, że "Testament" mi to w pełni wynagrodzi! :)

    Pozdrawiam i ściskam :*
    oliviaczyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi również te parę miesięcy bardzo się ciągnęło! Ja jednak "Oskarżeniem" nie byłam zawiedziona, tylko czułam niedosyt ;D
      Jak najbardziej, "Testament" wynagrodzi Ci poprzednie rozczarowanie :D
      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Recenzja jak zwykle świetna, nakręciła mnie na Mroza jeszcze bardziej i przyjemnie się czyta! Nie przypuszczałam, że Fear of the Dark wygląda tak ładnie na tle różyczek :)
    Co do Iron Maiden, miałam przyjemność widzieć panów na żywo w 2016 i powiem Ci nagrania brzmią świetnie, ale na żywo Ironi wymiatają :D
    Z mojej strony polecam Ci Metal: The headbangers journey - dokument o początkach i pierwszych zespołach, w którym dużo i Ironów i Coopera, jest dostępny na YouTube :D
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie robiąc zdjęcie zastanawiałam się jak płyta będzie się ostatecznie prezentować na tle różyczek, ale efekt jest dość ciekawy :D
      Jeju, zazdroszczę! Też chciałabym zobaczyć ich na żywo, ale ich tegoroczny koncert w Polsce musiałam odpuścić :(
      I dzięki za polecenie! Zapisałam i w wolnej chwili sprawdzę ;D
      Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Mój tata bardzo lubi książki tego autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak wiesz, ja nie jestem fanką polskich książek. Mroza nie czytałam wcale, może kiedyś spróuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie jestem fanką polskich książek :/ Jednak jeżeli chodzi o Mroza, to przeczytam wszystko co napisze :D
      Pozdrawiam!

      Usuń
  8. A ja nadal nie przeczytałam żadnej Mroźnej książki xD
    Pewnie do czasu, aż to zrobię, to wyjdzie już 50'ty tom tej serii :D
    Ale dobra tam, ja lubię długie cykle :D
    Pozdrawiam ciepło :)
    Kasia z niekulturalnie.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz w końcu przeczytać coś Mroza! Jestem ciekawa co byś powiedziała o jego książkach :D
      Chciałabym, żeby cykl o Chyłce miał z 50 tomów *.* Serio!
      Pozdrawiam!

      Usuń
  9. Wczoraj skończyłam czytać "Kasację" i jestem pod wielkim wrażeniem twórczości autora. Na pewno sięgnę po następne tomy, jeśli też są tak dobre. <3
    Pozdrawiam, Hayles z Our books. Our love

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, jak najszybciej sięgnij po kolejne tomy! <3 Albo nie! Dawkuj sobie, żeby nie cierpieć tak jak ja teraz... Mogłam jednak trochę poczekać z czytaniem "Testamentu", bo kolejny tom dopiero za parę miesięcy :(
      Pozdrawiam!

      Usuń
  10. Muszę w tym koniecznie przeczytać coś tego autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. O "Testamencie" słyszę jak na razie same dobre opinie. Cieszę się, że bohaterowie zostali jeszcze lepiej dopracowani, a cała historia jest ciekawa. Z tego wszystkiego aż zapragnęłam wznowić moją przygodę z tą serią, bo utknęłam na fenomenalnej "Kasacji" i od tamtej pory nic.

    Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to musisz sięgnąć po "Zaginięcie"! <3 Cały cykl jest rewelacyjny i skoro podobała Ci się "Kasacja", to i reszta przypadnie Ci do gustu :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  12. Jestem w trakcie czytanie :) Bardzo jestem ciekawa zakończenia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zakończenie jest bardzo dobre, chociaż słodko-gorzkie :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  13. Jejku książka ma przyjść do mnie jutro/pojutrze, a po Twojej recenzji to jeszcze bardziej zaczynam przebierać nóżkami :). Jestem bardzo ciekawa zakończenia, o którym napisałaś, już mam w głowie kilka scenariuszy ! I chyba się Ciebie posłucham i włączę sobie muzykę do czytania, nigdy tego nie robiłam, ale w tym przypadku rzeczywiście może to pomóc w odbiorze książki!

    Pozdrawiam serdecznie :*
    Dominika
    domciachoo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałam różne scenariusze w głowie, ale na pewno nie taki, jaki pojawił się w powieści :D Tak, właśnie włączenie muzyki robi dużą robotę ^^
      Pozdrawiam!

      Usuń
  14. Wstyd się przyznać, ale nie czytałam nic Pana Mroza :( Ale chcę! Na pewno we wakacje to nadrobię ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podejrzewam, że do wakacji będziesz miała ogromne zaległości w książkach Mroza, bo on cały czas coś wydaje :D
      Pozdrawiam!

      Usuń
  15. Ten post powinien przeczytać autor, żeby mógł być dumny z siebie, że ma taką wierną fankę i że jego książki takie emocje wywołują. ;) Super, że ta część Cię nie zawiodła. :) Ja muszę jak najszybszej sięgnąć w końcu po 1 tom, bo już dłużej nie przeżyję tych zachwytów. ;) Pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam, że pan Mróz zaseduszkował mój link do recenzji na fanpage'u mojego bloga, więc istnieje prawdopodobieństwo, że zerknął tutaj <3 I dziękuję Ci bardzo za miłe słowa :*
      Musisz, musisz! Jak najszybciej :D
      Pozdrawiam!

      Usuń
  16. Mialam ja do odbiory w dniu premiery, ale ze mieszkam za granica idzie dopiero teraz do mnie kurierem. Nie moge sie doczekac az ja przeczytam! A przez Ciebie zaczelam przebierac nogami! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja cieszę się, że nie musiałam ani dnia więcej czekać na książkę, ponieważ przyszła do mnie w dniu premiery <3
      Cieszę się, że jesteś równie podekscytowana tą książką jak ja byłam ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  17. Najwyższa pora aby sięgnąć w końcu po tego Mroza. U mnie stoją już dwie jego książki i ciągle się zabieram za niego, a efektów brak :D

    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/03/oskarzyciel-domniemanie-niewinnosci.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie każda książka autora, która do mnie przychodzi nie musi czekać na swoją kolej. Rzucam wszystko i ją czytam :D Czytaj więc jak najprędzej powieści, które u siebie masz :D
      Pozdrawiam!

      Usuń
  18. Niedawno skończyłam czytać Oskarżenie, no ale spoko, Mroza nigdy dość, więc poluję na Testament :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tak samo - Mroza nigdy dość :D "Testament" polecam :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  19. Wszyscy mnie kuszą tym autorem, czy to recenzjami czy opiniami na Lubimy Czytać. To chyba znak, że trzeba coś przeczytać Pana Mroza. ;)
    Pozdrawiam. ;**

    P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Więc nie trać czasu - czytaj :*
      Pozdrawiam!

      Usuń
  20. Nadal nie czytałam nic tego autora, a bardzo bym chciala. Muszę to zmienić!

    OdpowiedzUsuń
  21. Twórczość Mroza kusi mnie od bardzo dawna i mam nadzieję, że gdy tylko nadrobię czytelnicze zaległości, sięgnę po coś jego autorstwa. Zacznę jednak raczej od "Behawiorysty".

    Pozdrawiam i zapraszam:
    biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też chcę przeczytać "Behawiorystę" :D Dużo osób zalicza ją do swoich ulubionych powieści jednotomowych :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  22. Nie czytam kryminałów, ale ten Mróz niedługo wyskoczy mi w lodówki :D Chyba kiedyś skuszę się na pierwszy tom tej serii, żeby chociaż wiedzieć, co facet robi w tych książkach takiego, że ludzie go tak uwielbiają.
    Ciekawe, czy Mróz wybiera się na koncert IM w Polsce (ja tak, chwała za dołożenie drugiego, bo na pierwszy nie zdążyłam kupić biletów).
    U mnie dzisiaj opinia o "Rzeczy o sowach", o której Ci już kiedyś wspominałam :) no i przepis na świetną szarlotkę (wspominam, bo podobno lubisz piec ciasta).
    Pozdrawiam, retsma
    retsma.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha to całkiem prawdopodobne :D Ja nawet chciałaby, żeby Mróz we własnej osobie wyskoczył mi z lodówki ^^
      Zazdroszczę! Ja niestety mam inne plany na ten czas i nie mogę się wybrać :/ I też jestem ciekawa, czy Remigiusz wybiera się na koncert :D
      Lecę na Twojego bloga! <3
      Pozdrawiam!

      Usuń
  23. Mam prawie całą serię z Chyłką, szukam brakujących tomów itd., a właściwie nie czytałam nawet 1 tomu, ale moja mama uwielbia Mroza :)

    http://skazani-na-ksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to czytaj szybko! :D A mamie się nie dziwię - Mróz to świetny pisarz :D
      Pozdrawiam!

      Usuń
  24. Muszę nareszcie przeczytać jakąś książkę tego autora. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Polecam książki Remigiusza :)
      Również pozdrawiam!

      Usuń
  25. Chyba muszę nadrobić tę serię Mroza :) Mam ostatni tom, także muszę się cofnąć do pierwszego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł! Wiele osób zaczyna od obojętnie którego tomu, ale to błąd :/ Najlepiej czytać po kolei :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  26. Wstyd się przyznać, ale nie czytałam jeszcze książek Mroza..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz to nadrobić! Czeka Cię niesamowita podróż przez emocjonujące sprawy, które prowadzą niezastąpieni Chyłka i Oryński <3 Najlepszy literacki duet prawniczy! :D

      Usuń
  27. Hmm do mnie do tej pory nie przemawiały jego książki. Zdecydowanie bardziej wolę Bondę ("Czerwony pająk" rewelacja!!). Ale może muszę spróbować jeszcze raz ;)

    OdpowiedzUsuń