środa, 18 października 2017

"Harry Potter i więzień Azkabanu" wydanie ilustrowane

Tytuł: Harry Potter i więzień Azkabanu
Tytuł oryginału: Harry Potter and the prisoner of Azkaban
Autor: J.K. Rowling/ Jim Kay
Seria/cykl: Harry Potter
Data premiery: 3 października 2017
Wydawnictwo: Media Rodzina
Liczba stron: 326


Jima Kaya nie trzeba już pottermonaniakom przedstawiać – po znakomicie przyjętych dwóch pierwszych częściach cyklu o młodym czarodzieju przyszedł czas na kolejny tom z ilustracjami brytyjskiego grafika.

Harry z utęsknieniem wypatruje końca wakacji i powrotu do Hogwartu. Zanim to jednak nastąpi, musi spędzić przykre chwile w towarzystwie Dursleyów i siosty wuja Vernona, ciotki Marge. Jakie komplikacje wywoła jej wizyta? Dlaczego powrót do szkoły będzie pełen niespodzianek? Jaką tajemnicę skrywa nowy nauczyciel obrony przed czarną magią? I najważniejsze – kim jest tytułowy więzień i co łączy go z Harrym? Wydanie zostało przejrzane i poprawione przez tłumacza, Andrzeja Polkowskiego.


Niedawno swoją premierę miała ilustrowana wersja trzeciej części przygód o Harrym Potterze, na którą z niecierpliwością czekali wszyscy fani. Nie mogłam doczekać się, aż będę ją miała w swojej biblioteczce. Co prawda, jeszcze nie mam drugiej części, ale zamierzam ją kupić na Targach Książki w Krakowie. Na razie jednak w dalszym ciągu zachwycam się książką, którą dzisiaj Wam przedstawię.

Recenzję samej treści znajdziecie tutaj, więc nie będę nie potrzebnie przedłużać recenzji. Jeżeli jesteście ciekawi co myślę o powieści J.K. Rowling, to zmykajcie przeczytać parę słów ode mnie. Tym razem również zagłębiłam się w powieść, aby moja recenzja ilustrowanego wydania była rzetelniejsza. Czytając i jednocześnie oglądając ilustracje miałam inne spojrzenie na całość, niż gdybym tylko obejrzała obrazki. 

Książka została wydana w twardej oprawie i posiada piękną obwolutę, przedstawiającą "Błędnego rycerza". Ciemne kolory idealnie oddają mroczny klimat, jaki panuje w trzeciej części serii o Harrym. Pod obwolutą znajduje się minimalistyczna jasna okładka z błękitnym brzegiem. Na środku przedstawiono obrazek "Potwornej księgi potworów". Przyznam, że bardzo mi się podoba i jest według mnie urocza. Podczas czytania przydatna była wstążka, która jest częścią książki i pełni funkcję zakładki. Dodam jeszcze, że egzemplarz jest dość ciężki, co przede wszystkim jest spowodowane solidnym wykonaniem.


Już po otworzeniu książki naszym oczom ukazuje się wklejka z przepiękną grafiką, która przedstawia więzienie w Azkabanie. To takie wprowadzenie i zachęta do przewertowania kolejnych kartek. Na dalszych stronach znajdziemy informacje dotyczące wydania, dedykacje a także spis rozdziałów, które swoim wyglądem zapowiadają nadchodzące niespodzianki od ilustratora. W końcu możemy przejść do strony, która rozpoczyna naszą kolejną magiczną przygodę.


Każdy tytuł rozdziału jest oprawiony w odpowiednie ilustracje, które świetnie nawiązują do treści.To jest coś, co najbardziej podoba mi się w tej książce. Tekst jest podzielony na kolumny, a czcionka ma idealną wielkość. Dzięki temu czytanie idzie bardzo szybko, co może być plusem i minusem. Pocieszeniem niech będzie fakt, że kolejne części liczą więcej stron. Mi zdecydowanie za szybko upłynął czas przy książce. Przerzucałam strony z wielką ciekawością i ciągle zastanawiałam się czym jeszcze zaskoczy mnie Jim Kay, a było tego wiele.

Ilustracje to mistrzostwo świata! Warto podkreślić,że Jim Kay wzorował się na wskazówkach J.K. Rowling dotyczących wyglądu bohaterów i miejsc. Dlatego też część czytelników może być zaskoczona tym, że np. Ron jest tutaj wysoki i chudy, a nie jak w filmowej wersji - niski i pucaty. Jestem pod wielkim wrażeniem, że każdy szczegół jest idealnie dopracowany, z największą starannością. Mam też wrażenie, że w porównaniu do pierwszej części (tutaj recenzja), Jim Kay się rozwija i coraz bardziej czuje magiczny świat stworzony przez J.K. Rowling. 

Mam nadzieję, że skusicie się na fantastyczną i magiczną przygodę wraz J.K. Rowling i niesamowitym ilustratorem, jakim jest Jim Kay. Gwarantuję Wam niezapomniane wrażenia, które sprawią, że będziecie chcieli więcej. Ilustrowane wydanie książki "Harry Potter i więzień Azkabanu" to przede wszystkim obowiązkowa lektura dla każdego potteromaniaka! Będzie również piękną ozdobą biblioteczki. Ja jestem zakochana w tym wydaniu 💜

10/10

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu

14 komentarzy:

  1. Nawet ostatnio recenzowałam :). Bardzo podoba mi się pomysł na te ilustrowane wydania. O posiadaniu takich marzyłam jako dziecko ;). Jim Kay jest świetnym ilustratorem i ciężko by mi było znaleźć lepszego dla mojej ulubionej serii. Jego zaangażowanie w cały projekt jest widoczne w każdej ilustracji. Szkoda tylko, że coraz mniej akcentów humorystycznych dodaje. Myślę, że wychodzą mu świetnie :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nawet nigdy nie przypuszczałam, że coś takiego się pojawi :D A z tymi akcentami to racja :( Nie ma co jednak narzekać, bo dobrze że w ogóle autor cokolwiek rysuje :D
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Chciałabym mieć, niestety trochę szkoda mi pieniędzy :< Harry'ego już czytałam, a teraz mogę nakupować nowych książek. Mimo to pomysł i ilustracje super, przyjemnie się ogląda :)

    Pozdrawiam!
    Niebieskie Iskry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cena okładkowa jest wysoka, ale księgarnie internetowe mają tę książkę o połowę taniej :D

      Buziaki! ;*

      Usuń
  3. Świetne wydanie :).

    Pozdrawiam, a w wolnej chwili zapraszam do siebie zakladkadoksiazek.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie tojest śliczne.:OO *u* Musze to mieć. MUSZE!:DDD
    Buziaczki i zapraszam do nas!!
    http://teczowabiblioteczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Te wydanie jest cudowne i muszę się w nie zaopatrzyć :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolejne piękne wydanie :)

    Pozdrawiam,
    oliviaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń