wtorek, 11 października 2016

Italia Mi piace! nr 12/2016 + mała informacja


Język włoski kocham od zawsze. Jako mała dziewczynka, wraz z zespołem góralskim, byłam 3 razy we Włoszech. Pamiętam, że uwielbiałam tam słuchać rozmów mieszkańców tego cudownego państwa. Wtedy zrodziło się w mojej głowie marzenie, aby podjąć się nauki włoskiego. Kupiłam podręcznik i z niego zaczęłam uczyć się łatwiejszych słówek. W ten sposób umiem już trochę podstaw. Cieszę się jednak, że z większą pomocą przyszedł do mnie magazyn "Italia Mi piace!" od wydawnictwa Colorful Media. Jakie są efekty mojej nauki? I co myślę o tym magazynie?

Magazyn "Italia Mi piace!" pojawia się co trzy miesiące. Ten numer jest na październik, listopad i grudzień. Myślę, że trzy miesiące to idealny czas na spokojne zaznajomienie się z materiałem. 

Na pierwszej stronie znajdziemy spis treści, co ułatwia nam wyszukanie interesującego nas artykułu. Jest również zaznaczone, przy których artykułach znajduje się możliwość wysłuchania nagrania w formacie mp3. 

Artykuły czyta się bardzo przyjemnie. Jeżeli czegoś nie rozumiemy, to przydany okaże się słowniczek. Trudniejsze słowa są zaznaczone kolorem i przetłumaczone na język polski. Ja oprócz tego słowniczka korzystam jeszcze jak na razie ze słownika języka włoskiego. Mam nadzieję, że rzetelna nauka sprawi, że kiedyś wystarczy mi sam słowniczek z magazynu.

Podoba mi się to, że w magazynie jest wiele ciekawych i pięknych ilustracji. Można sobie skojarzyć o czym będzie dany fragment, jeżeli nie rozumiemy tytułu. Fotografie sprawiają też, że dużo milej czyta się teksty.

Na prawdę przydatną sprawą są nagrania, których można słuchać czytając artykuł. Jeżeli nie potrafimy wymówić słówek, to wystarczy włączyć nagranie podczas czytania i śledzić wzrokiem czytane słowa.  Uczymy się również przy tym akcentu, z jakim mówi się słowa.

W tym numerze wiele rzeczy mnie zainteresowało, przez co chętniej się uczyłam.  Bardzo lubię Rzym i znalazłam artykuł o tym mieście w magazynie. Udało mi się w Rzymie być parę razy i muszę przyznać, że zabytki tego miasta zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Kolejny artykuł jest poświęcony włoskiemu kinu i to jeden z moich ulubionych tekstów.

Kartkując magazyn zdziwiło mnie jedno. Znalazłam stronę, której nagłówek brzmiał "esercizi", co po włosku znaczy "ćwiczenia". Tak więc jedna strona została poświęcona sprawdzeniu naszych umiejętności językowych. Po zrobieniu zadań możemy od razu sprawdzić czy wykonaliśmy je dobrze, ponieważ jest podany klucz prawidłowych odpowiedzi.

Podsumowując moją naukę języka włoskiego z tym numerem muszę stwierdzić, że myślałam, że będzie dużo gorzej. Spodziewałam się, że mój zapał do nauki zmaleje, gdy nie będę rozumiała większości tekstu. Jednak ciekawe artykuły sprawiły, że chciałam dowiedzieć się o czym one są. Mam nadzieję, że z numeru na numer będzie mi szło coraz lepiej. Zachęcam Was do kupienia takiego magazynu, bo 10,90 zł podzielone na trzy miesiące to nie jest dużo, a wiele zyskacie. Wydawnictwo Colorful Media wydaje również magazyny w innych językach, więc koniecznie sprawdźcie to. Więcej o "Italia Mi piace!" znajdziecie tutaj.


Za możliwość przeczytania magazynu dziękuję wydawnictwu Colorful Media


Mała informacja: założyłam fanpage bloga na facebook'u, więc będzie mi miło jeżeli polubicie go :) 


42 komentarze:

  1. Ja zamierzam uczyć się włoskiego, ale to za najmniej rok. Najpierw muszę ogarnąć naukę hiszpańskiego + studia + prowadzenie bloga + pisanie własnych książek + prowadzenie własnej akcji/portalu. Ale oczywiście, bloga Twego polubię z prywatnego konta oraz 3 fanpage'y: jako agencja runa czyli akcja/portal, jako sekretny trop czyli mój blog oraz fanpage pisarski.
    Pozdrawiam,
    http://www.sekretny-trop.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O rany, sporo masz obowiązków! Masz na to wszystko czas? :P
      Bardzo się cieszę i dziękuję! Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Jakoś nigdy nie ciągnęło mnie do tego języka. ;p
    Wystarczy mi znajomość języka angielskiego i rosyjskiego. :D

    Pozdrawiam, joolsandherbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rosyjski *.* Bardzo mi się podoba ten język!
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Oh, jak ja bym chciała pojechać do Włoch :") poza tym mam w planach nauczyć się języka więc może będzie mi po drodze XD
    masz u mnie nominacje do Liebster http://books-from-whole-world.blogspot.com/2016/10/liebster-awords-1-2.html
    Bardzo fajny post ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Włochy są przecudowne <3
      Cieszę się, że się podoba post, a co do nominacji, to zobaczę jak będzie u mnie z czasem ;)

      Usuń
  4. Ten magazyn wydaje się być bardzo przydatny i ciekawy!
    Włochy ♥ Kiedyś chciałabym je odwiedzić.
    Nie planuję nauki języka włoskiego-bardziej ciągnie mnie do hiszpańskiego-, więc nie zainwestuję w ten magazyn. Może poszperam trochę na stronie Colorful Media i znajdę coś dla siebie!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hiszpański również jest pięknym językiem, chociaż do niego wcale mnie nie ciągnęło nigdy ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Chciałabym się nauczyć włoskiego, bo to bardzo piękny, energiczny język. Ale na razie szlifuje angielski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również szlifuję angielski, ale stwierdziłam, że nie zaszkodzi mi uczyć się również podstaw włoskiego :D

      Usuń
  6. Chciałabym odwiedzić kiedyś Włochy i znać włoski, ale na razie mam problem z angielskim eh
    Pozdrawiam
    Biblioteka Tajemnic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wbrew pozorom angielski nie jest prostym językiem :/
      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Włoski nigdy mnie nie fascynował, ale moja przyjaciółka jest w tym języku zakochana :)
    Polecę jej ten magazyn.
    Pozdrawiam!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Zazdroszczę że byłaś we Włoszech :) na fanpage na fb chętnie zajrze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Włoski to cudowny język. Zawsze chciałam go umieć, tak jak hiszpański :)

    OdpowiedzUsuń
  10. włoski to piękny język:) obserwuję !

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie byłam we Włoszech, ale mam nadzieję, że kiedyś się to zmieni. Obserwuję Cię, bo bardzo podoba mi się Twój blog.
    Pozdrawiam, Ola
    bookwithhottea.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz nadrobić podróż do Włoch kiedyś bo tam jest cudownie :D Byłam również w Wenecji i tam również jest bajkowo ;)
      Bardzo się cieszę i dziękuję! Pozdrawiam!

      Usuń
  12. Czytam te magazyny, ale po rosyjsku i angielsku. :D
    Z włoskim nigdy nie miałam do czynienia, ale mam nadzieję, że wkrótce się to zmieni, bo wybieram się do Rzymu i chciałabym ogarnąć chociaż podstawy.

    Z przyjemnością zostaję na dłużej. <3
    Buziaki,
    StormWind z bloga cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to podstawy włoskiego są bardzo proste do nauki i nie trzeba poświęcać wielkiego wysiłku aby zapamiętywać słówka ;D
      Zazdroszczę Ci tego, że wybierasz się do Rzymu :D Ja z chęcią pojechałabym tam jeszcze raz ;)
      Dziękuję bardzo! ;*
      Pozdrawiam!

      Usuń
  13. Bardzo podoba mi się język włoski, jednak ja osobiście kocham angielski i wiążę z nim przyszłość. O tych magazynach slyszalam już wiele, koniecznie musze się skusić na nie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. O włoskim wiem niewiele, tylko tyle, że jest podobny do hiszpańskiego, a hiszpański z kolei znam. Za to byłam kiedyś we Włoszech i w przyszłym roku znowu odwiedzę ten kraj:) Jest piękny. Magazyn wydaje się naprawdę ciekawy, szkoda tylko, że nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę! Ja niestety szybko się tam nie wybiorę :(
      Pozdrawiam!

      Usuń
  15. Zawsze podziwiam te magazyny za niezwykłą staranność i estetykę. ;) Tu też widzę niezwykle zachęcające wnętrze, a niedługo przekonam się, jak to wygląda na żywo, bo mój chłopak uczy się włoskiego i sprawił sobie taki magazyn. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo super! Może również podejmiesz się nauki tego języka :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  16. Te magazyny to prawdziwa pomoc w nauce języków:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Planowałam kiedyś zacząć się uczyć włoskiego i nawet przez jakiś czas trwałam w tym postanowieniu, ale później niestety zabrakło mi na to czasu. Może jeszcze w przyszłości podejmę się nauki tego języka, na razie wolę skupić się na angielskim i dlatego też bardzo lubię magazyny English Matters i Business English Magazine. To świetny sposób na urozmaicenie nauki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jak na razie bardziej skupiam się na angielskim, bo uczę się do matury ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  18. Byłam we Włoszech w te wakacje :D Przed wyjazdem trochę się obawiałam, bo jednak dużo kasy na to poszło i tak myślałam, czy aby na pewno dobrze zrobiłam, że się zgodziłam na ten wyjazd. BOZE jaki to był piękny tydzień!
    Masakra, mam wrzody na dwunastnicy i boli mnie brzuch (zdiagnozowane kilka miesięcy temu) a tam... zapomniałam o tym w ogóle!
    Cudowny kraj, wstawałam rano i widoki na góry, jezioro, no masakra jakaś. Tanio nie jest jak na naszą kieszeń, ale cóż, wrócę tam na pewno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, zazdroszczę! *.* Nie warto żałować rzeczy, dzięki którym byliśmy szczęśliwi ^^
      Może i mi uda się jeszcze wrócić do Włoch <3
      Pozdrawiam!

      Usuń
  19. Jeszcze nigdy nie miałam styczności z ich czasopismami. Miały zostać wysłane, no ale... Chyba zrezygnowali.
    Ale bardzo chciałabym je w końcu przeczytać. Italia wydaje się być przepiękna i magiczna, a te gazety pomagają poznać wiele.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie, wczoraj była premiera mojej książki i z tej okazji post :)
    http://polecam-goodbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może w końcu je wyślą ^^ Fajnie jakbyś je dostała bo są cudowne :D Wiele można z nich się nauczyć ;) Pędzę na Twojego bloga :D
      Pozdrawiam!

      Usuń
  20. Byłam we Włoszech i zakochałam się w tym kraju :) kiedyś chciałabym nauczyć się tego języka, ale na razie są to tylko marzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Żałuję, że gdy poszłam do liceum, to nie wybrałam sobie włoskiego jako drugiego języka obcego. Teraz muszę się męczyć z francuskim :( Już chyba znienawidzony przez wszystkich niemiecki jest dla mnie łatwiejszy XD
    Pozdrawiam
    http://welcome-to-my-little-big-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałaś do wyboru włoski jako drugi język obcy? *.* Chętnie zamieniłabym niemiecki na włoski, ale niestety u mnie w szkole nie ma takiej możliwości :(
      Pozdrawiam!

      Usuń